Cat-Cast

La periodòncia és l’especialitat de l’odontologia que estudia la prevenció, el diagnòstic i el tractament de les malalties o anomalies que afecten els teixits que suporten les dents.

Les principals malalties periodontals són la gingivitis i la periodontitis. Són malalties que afecten les genives i la resta d’estructures que suporten les dents, les pateixen el 90% de la població per sobre dels 35 anys i són la primera causa de pèrdua de dents en la població mundial.

La malaltia periodontal es manifesta com una gingivitis (inflamació i sagnat de la geniva sense afectar l’os) o periodontitis, on hi ha la destrucció de l’os que suporta la dent. Si no és tractat a temps pot ocasionar la pèrdua de les dents. Un tractament periodontal abraça des de la correcció de la tècnica d’higiene per controlar la placa bacteriana, fins l’eliminació dels factors desencadenants que la desencadenen (càlculs dentaris o tosca i bosses periodontals).
En ocasions la malaltia periodontal pot progressar sense cap símptoma ni dolor. Durant una revisió dental regular, el dentista busca senyals de la malaltia periodontal, de manera que la malaltia encara no detectada es pot tractar abans que avanci.

Alguns símptomes poden ser:
  • Genives vermelloses i inflamades.
  • Sagnat espontani quan ens raspallem o ens passem el fil dental.
  • Genives que es desprenen de les dents, toves.
  • Dents fluixes o separades.
  • Mal alè continu.
  • Augment de la sensibilitat dentària, sobretot al fred.
  • Canvi en la forma en què les dents s’encaixen quan mosseguem i espais interdentals.
  • Canvi en l’ajust de dentadures parcials.
  • Pus entre la geniva i la dent, abscessos i flemons.
Ag DENTAL Argentona - Benvinguts a la nova clínica dental per a tota la familia.

SERVEIS:

Cirurgia oral
Endoḍncia
Estètica dental
Implants dentals
INVISALIGN
Odontopediatria
Ortoḍncia
Perioḍncia
Pṛtesi dental

www.argentonadental.cat - info@argentonadental.cat - Tel: 93 131 56 70

Web desarrollada por Duma Interactiva.